Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T08:38:10+01:00
Purytanie-kalwiniści w Angli
Na wschodzie były folwarki, czyli duże gospodarstwa rolne, ich właścicielami byli szlachcice, a na roli pracowali zniewoleni chłopi.
Na wshodzie były tak zwane grodzenia, czyli zabieranie ziem uprawnych pod hodowlę jako skutek zapotrzebowania na włókiennictwo. Chłopi więc przemieszczali się do miast. Na zachodzie było niewiele gospodarstw rolnych, ale były bardzo uprzemysłowione.
1 5 1
2010-02-04T08:40:39+01:00
Anglikanizm to angielska odmiana kalwinizmu ;)
bo w 1534 roku Henryk VIII wydaje akt supremacji,który mówi o tym że Anglia nie uznaje zwierzchności papieża i rezyguje z dogmatów
i nowa religia zostala nazwana jako anglikanizm :D
2010-02-04T08:44:26+01:00