Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T09:08:33+01:00
Witaj
dane: mr2 =900g, cp2 = 20%
szukane: mw- masa wody, mr1- masa roztworu o cp1 = 35%

masa subst.rozp. ms w końc. roztw. ms = cp2*mr2/100% = 20%*900g/100% =180g

W roztw.wyjśc. 35% 100g zawiera 35g subst.
x--------------180g
--------------------------------
x = 180g*100g/35g = 514,3g roztw. 35%
Wody należy dodać 900g - 514,3g = 385,7g
23 3 23
2010-02-04T09:09:16+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Korzystam z metody krzyża
xg 0% (woda).............. 35-20=15
.................... 20% ......... ....+
yg 35% (r-r).................. 20-0=20
...................................... 35
więc 35-------900g
..... 15(woda)---xg
x=15*900/35
x=385,7g (woda)
więc y= 900-385,7
y=514,3g(roztwór 35%)
14 4 14