Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T10:49:10+01:00
Kąt DPC=50° (To już wiesz z treści)
Kąt PDC=90°(Bo trapez był prostokątny)
Kąt DCP=40°(Bo 180°-90°-50°=40°)
Kąt CDA=90° (Bo trapez był prostokątny)
Kąt DAB=90°(Bo trapez był prostokątny)
Kąt DCB= 140°(Bo graniczy z kątem DCP, który ma 40°, a razem tworzą kąt pełny- 180°, czyli 180°-40°=140°)
Kąt ABC=40°(Bo jest kątem odpowiadającym kątowi DCP ub jak wolisz suma wszystkich kątów w trapezie wynosi 360°, wszystkie pozostałe w trapezie mają miary: 90°, 90° i 140°, czyli w sumie 320°. 360°-320°=40°)

Zewnętrze kąty też? Chyba nie, bo chodziło o miary wielokątów, no nie?

Mam nadzięję, że pomogłam ;)
1 5 1
2010-02-04T10:58:06+01:00
|\P
| \
| \
| \
| \
| \
D | _______\C
| \
| \
| \
|_____________\
A B


kąt DPC=50 stopni
kątCDP=90
kątDCP=180-50-90=40
kąt ADC=90
kąt BCD=180-40=140
kąt BAD=90
kąt ABC=360-90-90-140=40(jest to również kąt odpowiadający do DCP)









\