Uczestnikami obozu wędrownego było 16 chłopców i 12 dziewczynek.Pierwszego dnia chłopcy przeszli 7¹/₂ co stanowiło ³/₁₀ ich całej trasy.Dziewczynki przeszły też 7½km,ale zostało im jeszcze do przejścia ²/₅ całej trasy.Ile kilometrów miała tego dnia trasa chłopców,a ile dziewczynek?



PS.błagam o szybkie rozwiązanie,z góry dzięki.!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T10:12:12+01:00
7,5:3=2,5 1/10 trasy chłopców
2,5*10=25 długość całej trasy chłopców

7,5:2=3,75 1/5 trasy dziewczynek
3,75*5=18,75 długość całej trasy dziewczynek

Odp: Trasa chłopców miała 25 KM,a trasa dziewczynek 18,75 KM
2010-02-04T10:18:47+01:00
X- dlugosc trasy chlopcow
7,5 km=0.3x
0,1x=7,7 razy 0.3
jedna dziesiata trasy rowna sie 2,25 km
calosc trasy= 2,25 trzeba pomnozyc przez 10
czyli trasa chlopcow rowna sie 22,5 km

y- trasa dziewczyn
7,5 km=0,4y
7,5:0,4=18,75
calosc trasy rowna sie 18,75