Pokój Zosi ma kształt prostopadłościanu o długości 4,5 m, szerokości 4 m i wysokości 2,5 m. Okno i drzwi zajmują 20% powierzchni ścian pokoju. Zosia chce pomalować sufit i ściany pokoju. Ile musi kupić puszek farby, jeżeli jedna puszka wystarcza na pomalowanie 13 m2 powierzchni?

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T10:35:51+01:00
Pole sufitu:
4*4.5=18
Pole sciany 1.2:
2.5*4.5=11.25
Pole sciany 3.4:
4*2.5=10

Pole scian:
22.50+20=42.5

42.5-100%
x-80%

x=42.5*80%
----------
100%

x=34m2

Pole ogolem:
35m2+18m2=53m2

53:13=4.07~4

Odp potrzeba 4 puszki
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T10:36:53+01:00
Dane:
długość : 4,5m
szerokość : 4m
h = 2,5m
Okno i drzwi 0,2Pścian
1 puszka farby - 13m²

Pc(całkowite do pomalowania) = Pp(pole podstawy - sufitu)*0,8Pb(ścian bocznych)
Pc=Pp*0,8Pb
Pp = 4,5*4= 18 m²
Pb= 0,8*(2*4*2,5 + 2*4,5*2,5) = 0,8*(20m² +22,5 m²) = 34m²
Pc = 18m²+34m²=52m²
52m²:13m²= 4 (czyli potrzeba 4 puszek farby)

2010-02-04T10:38:24+01:00
Najlepiej to sobie zrobic w formie rysunku ;p
ale ja napisze bez xD

2*4,5*2+2*4*2=18+16=34m² = powierzchnia ścian z oknami i drzwiami
34-0,2*34=34-6,8=27,2m² = powierzchnia ścian bez okien i drzwi
4,5*4=18m² = powierzchnia sufitu
18+27,2=45,2m² = cała powierzchnia do pomalowania
45/13=3,46...= około 4
ODP : Musi kupić 4 puszki farby.

Pozdro ;)
3 3 3