-W pewnej rodzinie jest pięciu braci. Każdy z nich ma jedną siostrę. Ile rodzeństwa jest w tej rodzinie?
A) 6 B) 7 C) 8 D) 9 E) 10

-Trzy wiewiórki: Hela, Mela i Tola znalazły łącznie 7 orzechów. Każda z nich znalazła inną liczbę orzechów, przy czym każda z nich znalazła co najmniej jeden. Hela znalazła najmniej, a Mela najwięcej. Ile orzechów znalazła Tola?
A) 1 B) 2 C) 3 D) 4 E) 5

-Pani Florentyna codziennie sprzedaje na targu jajka. W środę sprzedała 60 jajek, a w czwartek 96 i zauważyła, że w tym tygodniu każdego dnia liczba sprzedanych jajek była równa sumie liczb sprzedanych jajek w dwóch dniach poprzednich. Ile jajek sprzedała pani Florentyna w poniedziałek?
A) 20 B) 24 C) 36 D) 40 E) 48

3

Odpowiedzi

2010-02-04T11:35:59+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T11:37:01+01:00
1)10
2)1+4+x=7
5+x=7
x=7-5
x=2

24
1 5 1
2010-02-04T11:38:55+01:00