Odpowiedzi

2010-02-04T11:53:11+01:00
Pustynie piaszczyste (erg) -są to pokryte piaskami, stale przemieszczanymi przez wiatry.

Roślinność występująca na pustyniach jest albo rzadką roślinnością o charakterze stałym, która jest bardzo wytrzymała na działanie skrajnych czynników pogodowych, albo pojawia się tylko okresowo, po opadach deszczu.
występują tam,:
* aloesy
*kaktus

Ponieważ temperatura na pustyni w dzień przekracza 55 C, a nocą spada poniżej zera, zwierzęta i rośliny zamieszkujące pustynie, muszą sobie jakoś radzić z ekstremalnymi warunkami panującymi w miejscu ich zamieszkania. Muszą również umieć przetrwać długotrwałą suszę...
Występują tam,:
*węże
*żółwie
*jaszczurki
*sępy
*antylopy
*gazele
*kanguroszczur
*nietoperz
*



Myślę że pomogłam i liczę na naj :) :**
te rosliny to na sawannie
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T15:31:41+01:00
Rośliny na PUSTYNI PIASZCZYSTEJ:
suchorosty, słonorośla, pustynne trawy, róża jerychońska

ZWIERZĘTA NA pustyni piaszczystej:
Antylopa adaks (zamieszkuje ergi - pustynie piaszczyste, nie pije wody, lecz czerpie ją ze zjadanych roślin);
Lis pustynny, tzw. fenek;
Jaszczurka lagarto;
Skoczek pustynny;
Wielbłąd jednogarbny - dromader
7 4 7