OBLICZ PAMIĘTAJĄC O KOLEJNOŚĆI WYKONYWANIA DZIAŁAŃ

A) PIĘĆ CAŁYCH I TRZY DZIESIĄTA - DWIE CAŁE I CZTERY PIĄTE - JEDNA CAŁA I TZY CZWARTE = ............ - JEDNA CAŁA I TRZY CZWARTE = ..................................

B) DWANAŚCIE CAŁYCH I PIĘĆ SZÓSTYCH - DZIESIĘĆ CAŁYCH I DWIE TRZECIE + SIEDEM CAŁYCH I TRZY PIĄTE = ................... + SIEDEM CAŁYCH I TRZY PIĄTE = ........................

C) TRZYDZIEŚĆI SZEŚĆ TRZYDZIESTYCH PIĄTYCH - PIĘĆ SIÓDMYCH - PIĘĆ TRZYDZIESTYCH PIĄTYCH = ......................................................

D) SZEŚĆ CAŁYCH I TRZY DZIEŚIĄTE + TRZY CAŁE I CZTERY PIĄTE - TRZY CAŁE I DWIE PIĄTE + TRZY CAŁE I JEDNA DRUGA = .............................. - TRZY CAŁE I DWIE PIĄTE + TRZY CAŁE I JEDNA DRUGA

E) DZIESIĘĆ CAŁYCH I JEDNA SZÓSTA - ( 12 CAŁYCH I TRZY PIĄTE - 7 CAŁYCH I PIĘĆ SZÓSTYCH ) - 3 CAŁE I JEDNA DRUGA = .......................................

F) 1 CAŁA I TRZY CZWARTE + ( 99 CAŁYCH I SIEDEM DWUDZIESTYCH - 89 CAŁYCH I DWIE DRUGIE ) - 1 CAŁA I JEDNA DRUGA....................................................................................

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T13:04:19+01:00
2010-02-04T13:05:15+01:00
A) 5,3 - 2,8-1,75=2,5-1,75=0,75
b)sprowadzasz do wspólnego mianownika:
12 i pięć szóstych - 10 i dwie trzecie + 7 i trzy piąte = 12 i pięć szóstych - 10 i cztery szóste + 7 i trzy piąte = 2 i jedna szósta +7 i trzy piąte=2 i pięć trzydziestych + 7 i osiemnaście trzydziestych = 9 i dwadzieścia dwie trzydziestych(po skróceniu) = 9 i jedenaście piętnastych
c)sprowadzasz do wspólnego mianownika:
trzydzieści sześć trzydziestych piątych - pięć siódmych - pięć trzydziestych piątych = trzydzieści sześć trzydziestych piątych - trzydzieści trzydziestych piątych - pięć trzydziestych piątych = jedna trzydziesta piąta
d)D) SZEŚĆ CAŁYCH I TRZY DZIESIĄTE + TRZY CAŁE I CZTERY PIĄTE - TRZY CAŁE I DWIE PIĄTE + TRZY CAŁE I JEDNA DRUGA = dziewięć całych i siedem piątych -TRZY CAŁE I DWIE PIĄTE + TRZY CAŁE I JEDNA DRUGA = 7 + 3 i jedna druga = 10 i jedna druga



Pozdrawiam ;)