Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T12:56:32+01:00
Butanol:C₄H₉OH

m butanolu
4*12u+9*1u+16u+1u=74u

masa węgla: 48u

74u-100%
48u-x

x= 48*100% / 74u
x=64,9%


Zawartość węgla w butanolu wynosi 64,9%.
4 3 4
  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T12:59:04+01:00
C₄H₉Oh
masa atomowa C= 12u
masa atomowa H= 1u
masa atomowa O= 16u
m=4*12u+9*1u+16u+1u=74u
74u=100%
48u- x
x=48*100%
x- 64,8%

Odp;Zawartość procentowa (procent masowy ) węgla w butanolu wynosi 64,8%.
2 2 2