Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T14:50:46+01:00
Sarmata to człowiek pochodzenia irańskiego,który żył w trybie pastersko-koczowniczym.Sarmata to człowiek odważny,waleczny i bardzo dobry gospodarz.

Krótko i zwięźle :)
Proszę o najlepszą odpowiedź :)
100 2 100
2010-02-04T15:06:56+01:00
Najlepszym przykładem sarmaty z epoki baroku jest Jan Chryzostom Pasek.
Sarmata kojarzy się z postawnym szlachcicem,dumnym,walecznym lecz kłótliwym, skłonnym do bójek i do picia, kultywującym tradycje, przekonanym o świetności polskiego ustroju"złotej szlacheckiej wolności".Sarmata jest to dzielny żołnierz,patriota,obrońca przywilejów szlacheckich i wiary katolickiej,wobec którego nawet król odczuwa szacunek.Ale jest to również szlachcic chciwy łupów,dbający o własne wygody,fanatyk wolności szlacheckiej krytykujący obce zwyczaje,awanturnik.
64 3 64