Odpowiedzi

2010-02-04T13:23:53+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Z def Cp
10g subst-----100g roztworu
xg subst.------200g roztworu
stąd: x=10*200/100=20g
skoro zawiera 5% zanieczyszczeń to,
jego czystość wynosi 95%. więc:
20g----95%
xg-----100%
x=20*100/95
x=21,05 g
13 4 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T13:34:46+01:00
Związek jest nieistotny, ważne, że się rozpuszcza w wodzie.
Aby otrzymać 10% roztwór, to w 100g roztworu musi być 10 g czystego NAOH, a w 200g dwa razy więcej, czyli 20g. Związek jest zanieczyszczony, więc trzeba wziąć inną ilość.
x-ilość szukana zanieczyszczonego,
x*(100-5)/100=0,95x - czystego NaOH
Stężenie roztworu zadane:
0,95x/200=10%=0,1.
0,95x=20
x≈21,05
Woda stanowi resztę, czyli 178,95g

Odp. Ok. 21,05 g
6 2 6