Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T15:45:09+01:00
Komórki zwierzęce i roślinne mają wiele wspólnych cech.Ich wnetrze stanowi cytoplazma.To pozajądrowa cześć komórki oddzielona od środowiska zewnętrznego błoną komórową.Płynnym składnikiem jest cytozol,zwany również cytoplazmą podstawową,zbudowany miedzy innymi z wody , białeki cukrów.W tej galretowatej substancji są zanurzone struktury, zwane organellami,które pełnią w komórce określone funkcje.Otaczają je błony zbudowane z białek i tłuszczów.

mam nadzieję że pomogłam
2010-02-04T15:59:51+01:00
Komórka zwierzęca:
-posiada cytoplazmę,
-ma błonę komórkową,
-ma rybosomy,
-posiada wodniczkę(drobne, jest ich kilka)
-ma siateczkę śródplazmatyczną,
-posiada mitochondrium
-ma aparat Golgiego.

Komórka roślinna:
-ma błonę komórkową,
-posiada wodniczkę (jedna, duża),
-ma jądro komórkowe,
-posiada mitochondrium,
-ma aparat Golgiego,
-ma cytoplazmę,
-posiada ścianę komórkową,
-zawiera chloroplasty,
-posiada rybosomy.