Prosze o jak najszybsze rozwiązanie zadań.

1. Opisz stadia powstawania blaszki miażdżycowej.
2. Wyjaśnij, dlaczego wyniki badaia laboratoryjnego, określający ogólną lośc cholesterolu w krwi bez wyszczególnienia frakcji LDL i HDL, jest wynikiem mało precyzyjnym dla prawidłowego zdiagnozowania stanu zdrowia pacjęta.
3. Podaj dwie jednostki chorobowe, których bezpośrednią przyczyną jest owstanie blaszki miażdżycowej.
a. Podaj trzy produkty żywnościowe, zawierające szczególnie dużo cholesterolu.
7. Okreś rolę cholesterolu w metabolizmie komórkowym, podaj dwa przykłady.
8. Dzienne zapotrzebowanie młodzieży na witamine A i D wynosi 800 mg i 10 mg. Jaki procent dziennego zapotrzebowania na te witaminy zaspokaja jedna kapsułka z tranem, jeżeli jedna kapsułka tranu zawiera1000,0j m/g; wit D 100,0j m/g; wit E 0,3j m/g; kwas EPA min. 8%; kwas PHA min. 9%; tran 350,0mg
9. Dla jakiej grupy ludzi niewskazane jest przyjmowanie kapsułek z tranem?


Prosze nawet o odpowiedzi, nie na wszystkie pytania.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T13:49:43+01:00
1. Prawidłowa ściana naczynia wieńcowego.
2. Ogniska stłuszczenia błony błony wewnętrznej tętnic wieńcowych - lipidozy.
3. Kaszowatość tętnic (atheromatosis) - ogniskowe zmiany kaszowate w błonie wewnętrznej i sąsiednich warstwach błony środkowej tętnic.
4. Miażdżyca tętnic (atherosclerosis) - ogniska stłuszczenia, zmiany kaszowate, stwardnienie ściany tętnic. Naczynie z takimi zmianami przestaje być elastyczne.
5. Pęknięcie i wytworzenie mikrozakrzepu. Mikrozakrzep może ulegać powiększeniu, wcieleniu do ściany tętnicy i obrośnięciu przez śródbłonek lub fibrynolizie.
6. W przypadku gdy skrzeplina zamknie światło tętnicy wieńcowej następuje zawał serca.


2. Ponieważ LDL to tak zwany"zły cholesterol" a HDL to dobry cholesterol. ludzie, mający niskie poziomy cholesterolu HDL częściej chorują na zawał serca. Tak samo ludzie z nadmiarem LDL

3. zawał serca, choroba niedokrwienna serca
4. tłusta wieprzowina, żółtkajaj, majonez
7Spełniają rolę źródła energii ,Gruczoły wydzielania wewnętrznego (gł. płciowe i nadnercza) wykorzystują go do syntezy hormonów
9 nie wskazany przy chorobach tarczycy, nie powinny pić kobiety w ciąży ze wzg. na wysoką zawartość jodu
2010-02-04T16:32:05+01:00
1. Prawidłowa ściana naczynia wieńcowego.
2. Ogniska stłuszczenia błony błony wewnętrznej tętnic wieńcowych - lipidozy.
3. Kaszowatość tętnic (atheromatosis) - ogniskowe zmiany kaszowate w błonie wewnętrznej i sąsiednich warstwach błony środkowej tętnic.
4. Miażdżyca tętnic (atherosclerosis) - ogniska stłuszczenia, zmiany kaszowate, stwardnienie ściany tętnic. Naczynie z takimi zmianami przestaje być elastyczne.
5. Pęknięcie i wytworzenie mikrozakrzepu. Mikrozakrzep może ulegać powiększeniu, wcieleniu do ściany tętnicy i obrośnięciu przez śródbłonek lub fibrynolizie.
6. W przypadku gdy skrzeplina zamknie światło tętnicy wieńcowej następuje zawał serca.


2. Ponieważ LDL to tak zwany"zły cholesterol" a HDL to dobry cholesterol. ludzie, mający niskie poziomy cholesterolu HDL częściej chorują na zawał serca. Tak samo ludzie z nadmiarem LDL

3. zawał serca, choroba niedokrwienna serca
4. tłusta wieprzowina, żółtkajaj, majonez
7Spełniają rolę źródła energii ,Gruczoły wydzielania wewnętrznego (gł. płciowe i nadnercza) wykorzystują go do syntezy hormonów