Odpowiedzi

2010-02-04T13:54:43+01:00
Rośliny mają zdolność do poruszania się.

Ruchy roślin możemy podzielić:

I. w zależności od związku z kierunkiem działania bodźca zewnętrznego
II. w zależności od mechanizmu działania ruchu
III. oraz ruchy wyzwalane przez mechanizmy wewnętrzne.

Wśród ruchów wyróżniamy:

A) ruchy autonomiczne
B) ruchy mechaniczne
C) ruchy będące reakcją na bodźce zewnętrzne
11 3 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T13:55:46+01:00
Oczywiście że rośliny się poruszają. Ich ruchy nazywamy nastiami i tropizmami. (najbardziej popularne i omawiane w szkole)

Tropizmy to Reakcje wzrostowe roślin wielokomórkowych wywołane bodźcem ukierunkowanym. np. fototropizm, geotropizm. Tropizmy spowodowane są działalnością hormonów roślinnych – auksyn.

Drugi rodzaj to nastie. Ruchy wygięciowe organów roślinnych spowodowane bodźcem bezkierunkowym. Są to ruchy roślin niezależne od kierunku działania bodźca. wyrożniamy np. Termonastia, fotonastie, Chemonastia
14 3 14
2010-02-04T14:02:04+01:00


tak,
tropizmami nazywamy ruchy wzrostowe roślin
fototropizmem- reakcje na światło ( zauważyłaś napewno że rośliny zawsze rosną do słońca, nawet gdy ją odwrócisz, to popewnym czsie skieruje swoje listki w strone śwatła)
geotropizm-ruchy organów roślinnych wywołane bodźcem grawitacyjnym.


liczę na naj ;* ;)
7 3 7