Odpowiedzi

2010-02-04T13:51:51+01:00
Polska została podzielona na mniejsze części, przez co została osłabiona, a wróg miał większe szanse na opanowanie ziem polskich. Polska nie była już mocnym krajem.
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T13:54:27+01:00
- poprzez walki wewnętrzne(o tron) wyniszczenie dzielnic; upadek gospodarzy
- osłabienie władzy książąt dzielnicowych(ich prestiżu, autorytetu); wzrost pozycji duchowieństwa i możnych
- rozdrobnienie dzielnic na pomniejsze ziemie(największemu rozbiciu uległ Śląsk)
- osłabienie dzielnic spowodowało zagrożenia wewnętrzne:
- marchia Brandenburska przejęła Ziemię Lubuską i tereny nad Notecią
- chcąc chronić Mazowsze od najazdów pruskich, Konrad Mazowiecki w 1226r. sprowadził Krzyżaków, w następstwie utracił na ich rzecz Ziemię Chełmińską a sam Zakon stanowił przez ok. 200 lat zagrożenie dla Polski
- przez ziemie polskie w 1240-41 przeszli Mongołowie, wykorzystując słabość obronną granic
- Duńczycy podporządkowali sobie Pomorze Zachodnie
- podporządkowanie Śląska przez Czechy.
1 5 1