Proszę o rozwiązanie bo nie bardzo rozumiem . ;) dam naj .
zad1
Kąt wpisany ma miarę:
a)45 stopni
b)120 stopni
c) 150 stopni
Jaką część stanowi łuk, na którym opiera się ten kąt?
zad2
Na okręgu koła o środku O zaznaczono kolejno punkty A, B, C tak, że |kąt AOB| = 70 stopni, |kąt BOC| = 50 stopni.
Oblicz miary kątów wewnętrznych trójkąta ABC.
zad3
Okrąg podzielono czterema punktami na części w stosunku 2:4:5:7. Oblicz miary kątów wewnętrznych czworokąta, którego wierzchołkami są te punkty.
zad4
Sąsiednie kąty wewnętrzne czworokąta wpisanego w koło mają miary 37 stopni i 114 stopni. Oblicz miary pozostałych kątów tego czworokąta.


2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T14:19:53+01:00
Zad1
a)45/360 = 1/8
b)120/360= 1/3
c)150/360= 5/12

zad2
kat CAB= 55 stopni
kat ACB= 65 stopni
kat CBA= 120 stoni

zad3
2+4+5+7=18
2/18 *360= 40 stopni
4/18*360= 80 stopni
5/18*360= 100 stopni
7/18 * 360= 140 stopni

jak zrobimy rysunek to zauwazymy ze te wymiary sa katami opisanymi na lukach i wtedy sie zauwazy trojkaty rownoramienne i policzy katy przy podstawie
,tak wiec katy tego czworokąta wynosza: 90, 120, 90 i 60 stopni

zad4
aby mozna bylo opisac na czworokacie kolo to sumy przeciwleglych katow musza miec miare 180 stopni

180- 37=143 stopnie
180- 114= 66 stopni
odp.
Miary pozostałych kątów wynoszą 66 i 143 stopnie
2 3 2
  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T14:31:54+01:00
1a) 45 stopni
45/360 = 1/8

1b)120 stopni
120/360 = 12/36 = 2/6 = 1/3

1c) 150 stopni
150/360 = 15/36 = 5/12

3) [załącznik 1]
2 + 4 + 5 + 7 = 18
360°:18 = 20°
Kąt AOB: 20° * 2 = 40°
Kąt BOC: 20° * 4 = 80°
Kąt COD: 20° * 5 = 100°
Kąt DOA: 20° * 7 = 140°

Kąt OAB/OBA: (180°-40°) :2 = 140°:2 = 70°
OBC/OCB: (180°-80°):2 = 50°
OCD/ODC: (180°-100°):2 = 40°
ODA/DAO: (180°-140°):2 = 20°

Miary kątów wewnętrznych czworokąta ABCD:
Kąt DAB: 20°+70° = 90°
Kąt ABC: 70°+50° = 120°
Kąt BCD: 50°+40° = 90°
Kąt CDA: 40°+20° = 60°
1 5 1