Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T14:25:47+01:00
2*(3x+5x)=48
16x=48 |/16
x=3[cm]

Pierwszy bok-3cm*3=9cm
Drugi bok-3cm*5=15cm
3 4 3
2010-02-04T14:26:06+01:00
3*2+5*2=16
46:16=3
3*3=9 cm - jeden bok
3*5=15 cm - drugi bok
1 5 1
2010-02-04T14:29:31+01:00
Stosunek 3:5
Obw.=48

3+5=8
48/8=6

2 boki krótsze 6x3=18
18/2=9
2 boki dłuższe 5x6=30
30/2=15

bok a=9
bok b=15
i spr:
48=2x15+9x2
48=48 co daje nam poprawność wykonanego działania
1 1 1