Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T14:32:20+01:00
Z proporcji
1kg=100g

1000g-100%
x-10%
x=(1000g*10%)/100%=100g

1000g+500g=1500g

1500g-100%
100g-x
x=(100g*100%)/1500g=6,(6) - stezenie procetowe octu po dolaniu wody
1 5 1
2010-02-04T14:34:07+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Z def.Cp
10g subst.---100g r-ru
xg subst.----1000g r-ru(1kg octu)
x=10*1000/100
x=100g
po dodaniu 0,5 kg wody nowa proporcja wygląda tak
100g subst.---1500g r-ru(1000+500)
xg subst.-----100g r-ru
więc:
x=100*100/1500
x=6,66g
Czyli jest to roztwor 6,66%
2 5 2