Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T14:37:17+01:00
53 to liczba pierwsza czyli tylko 53 i 1
54 to 2,3,6,9,27,18,54,1
55 to 1,5, 55
56 to56, 1, 2,28,4,16,7, 8,
57 to 1 57 3 19
58 to 1 ,58.29
59 to 1, 59
60 to 1 60 2 30 3 20 4 15 5 12 6 10
61 to 61 1
62 to 1 62 2 31
63 to 1 63
64 to 1 64 2 32 4 16
65 to 1 5 65 13
66 to 1 66 2 33 6 11
67 to 1 67
68 to 1 68 2 34 4 17
69 to 1 69 3 23
70 to 1 7 10 70 2 35 5 14
3 3 3
2010-02-04T14:58:04+01:00
Należy rozbić na czynniki pierwsze i wykonać wszystkie możliwe kombinacje iloczynów tych czynników dających różne wyniki:

53 - liczba pierwsza, czyli dzielnikami są 1, 53
54 = 2 * 3 * 3, czyli dzielnikami są 1, 2, 3, 6, 9, 18, 27, 54
55 = 5 * 11, czyli dzielnikami są 1, 5, 11, 55
56 = 2 * 2 * 2 * 7, czyli dzielnikami są 1, 2, 4, 7, 8, 14, 28, 56
57 = 3 * 19, czyli dzielnikami są 1, 3, 19, 57
58 = 2 * 29, czyli dzielnikami są 1, 2, 29, 58
59 - liczba pierwsza, czyli dzielnikami są 1, 59
60 = 2 * 2 * 3 * 5, czyli dzielnikami są 1, 2, 3, 4, 5, 6, 10, 12, 15, 20, 30, 60
61 - liczba pierwsza, czyli dzielnikami są 1, 61
62 = 2 * 31, czyli dzielnikami są 1, 2, 31, 62
63 = 3 * 3 * 7, czyli dzielnikami są 1, 3, 7, 9, 21, 63
64 = 2⁶, czyli dzielnikami są 1, 2, 4, 8, 16, 32, 64
65 = 5 * 13, czyli dzielnikami są 1, 5, 13, 65
66 = 2 * 3 * 11, czyli dzielnikami są 1, 2, 3, 6, 11, 22, 33, 66
67 - liczba pierwsza, czyli dzielnikami są 1, 67
68 = 2 * 2 * 17, czyli dzielnikami są 1, 2, 4, 17, 34, 68
69 = 3 * 23, czyli dzielnikami są 1, 3, 23, 69
70 = 2 * 5 * 7, czyli dzielnikami są 1, 2, 5, 7, 10, 14, 35, 70

Aby być pewnym, że wszystkie wyczerpano, można sprawdzić iloczyny 1 i ostatniego dzielnika, drugiego i przedostatniego itd.

3 4 3