Odpowiedzi

2010-02-04T14:47:59+01:00
Ludzie ulepieni zostali z gliny, ich twórcą był tytan Prometeusz
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T14:48:49+01:00
W mitologii według Parandowskiego człowiek został stworzony przez Prometeusza. Ulepił on człowieka z gliny, a następnie poszedł do Ateny i ona tchnęła w niego życie. Człowiek z początku nie umiał sobie z niczym radzić. Prometeusz postanowił więc, że ofiaruje ludziom ogień. Dzięki niemu będą mogli się ogrzać, ochronić przed groźnymi zwierzętami, ugotować potrawy. Prometeusz po kryjomu dostał się na górę Olimp i wziął ogień dla ludzi. Nauczył ich jak się mają nim posługiwać. Niestety został za to ukarany przez ZEUSA.
4 2 4