Dotyczy twierdzenia Pitagorasa:

a) Jaką wysokość ma trójkąt równoramienny o podstawie
12 cm i ramieniu 10 cm?
b) Jaką wysokość ma trójkąt równoboczny o boku długości 10 cm?

Proszę o obliczenia i oczywiście o wynik ;)
Z góry dziękuję .

3

Odpowiedzi

2010-02-04T14:48:42+01:00
A) 12/2=6
a(do kwadratu)+b(do kwadratu)=c(do kwadratu)
x2+62=102
x2+36=100
x2=64
x=8
odp.Wysokość wyniosi 8 cm

b)10/2=5
x2+52=102
x2+25=100
x2=75
x=5/3
odp.Wysokosc ma miare 5/3 cm
1 4 1
2010-02-04T14:49:02+01:00
Wysokosc trojkata rownoramiennego ( i rownobocznego) dzieli podstawe na pol,
twierdzenie pitagorasa:
a^2+b^2=c^2
gdzie a to podstawa ( w tym wypadku polowa podstawy)
b- wysokosc
c- przeciwprostokatna ( w tym wypadku bok trojkata)
mamy do obliczenia wysokosc, wiec przeksztalcamy wzor i tak:
b^2= c^2 - a^2

A. b^2= 10^2- 6^2
b^2= 100-36
b^2= 64
b= 8cm
wysokosc tego trojkata wynosi 8cm.

B. b^2= 10^2-5^2
b^2=100-25
b^2= 75
b= pierwiastek z 75
rozkladamy sobie pod pierwiastkiem : 25*3
b = 5 pierwiastkow z 3
Odp. wysokosc tego trojkata wynosi 5 pierwiastek z 3
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T14:53:10+01:00
A) a² + b² = c²
1/2 × 12 = 6
6²+b² = 10²
36+b²=100
b²=100-36
b²=64
b=√64
b=8 ----> h=8cm

b) 1/2×10 = 5
5²+b²=10²
25+b²=100
b²=100 - 25
b=√75
1 5 1