Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T14:46:14+01:00
A) wyrób mydła; wyrób szkła wodnego z krzemionki; produkcja detergentów, barwników,; czyszczenie rur
b)produkcja miękkich mydeł;. środek suszący;.środek wybielający; odczynnik chemiczny wykorzystywany w laboratorium
c) - produkcja sody, wodorotlenku sodu i potasu;
- produkcja związków wapnia;
- w budownictwie jako składnik zaprawy murarskiej
- używany także do dezynfekcji, bielenia drzew, ścian budynków, usuwania owłosienia ze skór (garbarstwo);
19 4 19
2010-02-04T14:49:19+01:00
NaOH
1. w przemyśle farmaceutycznym (m.in. przy produkcji polopiryny, kwasu salicylowego, sulfaniloamidów),
2. do otrzymywania aluminium z przerobu boksytów,
3. do otrzymywania szkła wodnego z krzemionki, przy produkcji tłuszczów i mydeł oraz w wielu innych syntezach organicznych i nieorganicznych.
4. jako surowiec pomocniczy w przemyśle celulozowo papierniczym, w procesach bielenia, barwienia i utrwalania barwnika w przemysłach włókienniczym i wiskozowym, .
5.przy przeróbce ropy naftowej w procesach rafinacji olejów, w procesach petrochemicznych,
6.przy produkcji barwników syntetycznych, przy przeróbce ciekłych produktów koksowania,
7. w procesach uzdatniania wody dla celów przemysłowych,
8.przy przeróbce ścieków,
9.w przemyśle spożywczym (mleczarnie, browary, masarnie, cukrownie)
10.jako środek myjąco-dezynfekujący

KOH

1.stosowany jako środek suszący i bielący, w technikach graficznych,
2.wykorzystywany w litografii w procesie grawerowania,
3.do pochłaniania dwutlenku węgla i pary wodnej z powietrza,
4.stosowany do otrzymywania innych związków potasu, głównie soli,
5.stosuje się go też do wyrobu miękkich mydeł,
6.w syntezach organicznych jako mocna zasada.

CA(OH)2

w budownictwie, przemyśle cukrowniczym do rafinacji soku buraczanego, w garbarstwie do wytwarzania wapna chlorowanego (wybielacz).
6 4 6