Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T14:54:26+01:00
Chełbia modra występuje w postaci polipa i meduzy. Należy do bezkręgowców. Ma komórki parzydełkowe. Jest drapieżnikiem.
Polip:
*workowaty kształt ciała,
*osiadły tryb życia,
*ramiona na górnej części ciała
Meduza:
*parasolowaty kształt ciała
*unoszona przez prądy morskie
*na dolnej części ciała znajdują się ramiona - parzydełka - komórki parzące.
Koralowce:
*jamochłony tworzące gromadę zaliczaną do typu parzydełkowców,
*występują kolonijnie w formie polipów w morzach strefy ciepłej, przytwierdzone do dna morskiego,
*najlepiej rozwijają się w ciepłych, nasłonecznionych wodach, *w budowie koralowców wyróżnić można warstwę zewnętrzną, tzw. ektodermę, która w górnej części tworzy otwór gębowy i gardziel, przechodzącą w jamę gastralną,
*wewnętrzna strona ściany ciała, endoderma, tworzy wypustki do jamy gastralnej
*przestrzeń pomiędzy ektodermą a endodermą wypełnia warstwa mezoglei, w której u wielu gatunków znajdują się skleroblasty, które pełnią rolę komórek szkieletotwórczych.

Koralowce są zazwyczaj rozdzielnopłciowe. Są jednymi z głównych organizmów skałotwórczych.

Myślę, że się przyda :) Informacje, które zapisywałam na lekcji. ;))
9 4 9
2010-02-04T16:36:49+01:00
Środowisko życia chełbi ;wodne
tryb życia chełbi;osiadły,pływający
postać dorosłego osobnika chełbi:meduza
sposub rozmnażania chełbi;płciowo
wystepowanie szkieletu chełbi:nie ma


dalej nie mam
7 3 7