POMOCY!!!. odpowedzi na kartkówke skąpiec
1.w jakim mieście i w czyim domu rozgrywa się akcja komedii.
2.jak mają na imię dzieci harpagona.
3.czym się zajmuje harpagon. Jakie jest zródło jego dochodów.
4.kto i w jaki sposób uratował żucie elizy.
5. co wiesz o relacjach harpagona
6.dlaczego kleant chciał pożyczyć pieniądze .
7.kogo chce poślubić harpagon i dlaczego.
8.za kogo ma wyjść ze mąż eliza i dlaczego.
9.jak oceniasz harpagona. Jaki to człowiek.
10.jak nazywali się służący harpagona.

2

Odpowiedzi

2010-02-04T14:57:00+01:00
1 w paryzu w domu harpagona
2kleant i eliza
3zajmuje sie liwchą
4walery gdy sie topila
5nie jest w stane zrozumiec swoje dzieci
6aby marianna mogla wezwac lekarza do matki i zapewnic jej zdrowie
7mariann eponiewaz uwaza ze przyda mu sie mloda gospodyni na stare lata
8ma wyjsc za anzelmna poniewaz jest starym wdowcem ale zato ma majatet(sporuy)
9jest to czlowiek nie patrzacy na szczescie drugiego czlowieka nieliczacy sie za zdaniem kogos innego
10szczygielko strzalka walery jakub
13 4 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T15:06:49+01:00
1. Miejscem akcji jest Paryż. Dom Harpagona.
2. Kleant - syn , Eliza - córka
3. Jest człowiekiem zamożnym,a posiadany majątek pomnaża, parając się lichwą. Jedną jego namiętnością są pieniądze. Im tylko poświęca uwagę.
4.walery gdy sie topila
5.Harpagon-zabiły w nim wszelakie ludzkie emocje . Nie interesuje go los dzieci, chce się szybko ich pozbyć z domu. -
6.Aby Marianna mogla wezwać lekarza do matki i zapewnić jej zdrowie
7.Chce poślubić Marianne,ponieważ uważa, ze przyda mu sie młoda gospodyni na stare lata .
8. Eliza związana jest potajemnym przyrzeczeniem małżeńskim z Walerym. Eliza broni się przed małżeństwem z dużo starszym od siebie Anzelem,za którego ojciec chce ją wydać .
9.Harpagon chciwy człowiek ,pragnący bogactwa . Zapomniał co oznacza moralnośc, nie istanieje dla niego pojęcie dobra i zła.
10. Szczygiełek , Ździebełko - służacy .
a gospodyni - Pani Claude .
Jakub - kucharz i woźnica.
12 4 12
przydało się dostałam 6 .<3