Odpowiedzi

2010-02-04T15:10:26+01:00
Koralowce
-reprezentują formę polipa (osiadły tryb życia)
-są parzydełkowcami
-żyją pojedynczo lub tworzą skupisko zwane kolonią
-żyją w ciepłych wodach przybrzeżnych
-przyczepiają się stałego podłoża
-mają szkielet wapienny wewnętrzny lub zewnętrzny
-odżywiają się pokarmem zwierzęcym

Chełbie
-mają formę osiadłą (polipa) i poruszającą się (meduza)
- żywi się wyłącznie zwierzętami morskimi
-są zwierzętami rozdzielnopłciowymi
-dorosłe osobniki występują głównie jako meduzy
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T16:13:41+01:00
Chełbia:
-ma postać meduzy i polipa,
-rozmnaża się bezpłciowo (przez podział polipa *strobilizacja),
-rozmnaża się również płciowo,
-występuje u niej przemiana pokoleń(następowanie po sobie pokolenia płciowego i bezpłciowego),
-jej ciało jest galaretowate i przeźroczyste,
-żyje w wodach słonych.

Koralowce:
-mają postać polipa (workowata postać),
-prowadzi osiadły tryb życia,
-polipy korali żyją w koloniach,
-ciało mają pokryte wapiennymi pancerzykami,
-rozmnażają się bezpłciowo (przez pączkowanie)
-żyją w wodach ciepłych.
1 5 1