Dorośli za bilet do ZOO płacą po 11 zł.Cena biletu dla dziecka stanowi połowę ceny biletu dla dorosłego,W niedzielę ZOO odwiedziło 1200 osób. Wydały one na bilety 9350 zł. Ile dzieci było w tym dniu w ZOO?
Pliss to na jutro !!!\
Wypiszcie wszystkie dane i rozwiązanie :**

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T15:03:51+01:00
Dane:
x - il. biletów dorosłych
y - il. biletów dzieci
Szukane:
Ile dzieci w tym dniu było w ZOO?
Rozwiązanie:
11x+5,5y=9350
x+y=1200
11x+5,5y=9350
x=1200-y
11(1200-y)+5,5y=9350
13200-11y+5,5y=9350
-5,5y=-3850
y=700
x=1200-700
x=500
x=500
y=700
odp;W tym dniu w zoo było 700 dzieci.
2010-02-04T15:04:12+01:00
X- ilość sprzedanych biletów dla dorosłych
y - ilość sprzedanych biletów dla dzieci
11zł - cena za bilet dla dorosłego i z tego połowa to 5,50zł - cena za bilet dla dziecka

x+y=1200 /*(-11)
11x+5,5y=9350

-11x-11y=-13200
11x+5,5y=9350

-11y+5,5y=-13200+9350
-5,5y=-3850
y=700
2010-02-04T15:10:21+01:00
Cena biletu dla dorosłych=11 zł
cena biletu dla dzieci=5,50 zł

9350:5,50=1700-tyle było dzieci