Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T16:26:20+01:00
X Basia
y Ewelina

x+y=360 -> y=360-x
90%y=x+10%y

90/100*(360-x)=x+10/100(360-x)
324-9/10x=x+36-1/10x
288=18/10x /*10
2880=18x /÷18
x=160

160+y=360
y=200

Ewelina ma 200kart a basia 160. ;]

  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T17:15:32+01:00


90/100*(360-x)=x+10/100(360-x)
324-9/10x=x+36-1/10x
288=18/10x /*10
2880=18x /÷18
x=160

160+y=360
y=360-160
y=200