Kasjerka ma razem 76 monet jednozłotowych dwuzłotowych i pięciozłotowych.Dwuzłotówek ma o 25% więcej niż jednozłotówek, a pięciozłotówek o 24% więcej niż dwuzłotówek.
Ile monet jednozłotowych ma kasjerka?
Plis też na jutro!!
z wypisanymi danym :**

2

Odpowiedzi

2010-02-04T15:21:28+01:00
Wszystkie monety 76
jednozłotowych x
dwuzłotowych x+0,25x
pięciozłotowych x+0,25x+0,24(x+0,25x)

x+ x+0,25x+x+0,25x+0,24(x+0,25x)=76
3x+0,5x+0,24x+0,06x=76
3,8x=76/3,8
x=20
Odp:Kasjerka ma 20 monet jednozłotowych.
74 4 74
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T15:36:14+01:00
76-suma wszystkich monet
x-ilość monet jednozłotowych
x+25%x- ilość monet dwuzłotowych
(x+25%x)+24%(x+25%x)-ilość pięciozłotówek

Rozwiązanie w załączniku;)
Mam nadzieję, że czytelne;)

Odpowiedź: Kasjerka ma 20 monet jednozłotowych.
51 4 51