Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T15:24:21+01:00
1)
P=48cm²
h=8cm
P=ah
a=P/h
a=48cm²/8cm=6cm
Odp.Bok rombu wynosi 6cm
2)a=10cm
h=6cm
P=?
P=½a×h
P=½10cm×6cm
P=30cm²
odp.Pole wynosi 30cm²
2010-02-04T15:29:29+01:00
Romb jest tez równoległobokiem dlatego jego pole można obliczyć tak samo jak równoległoboku czyli bok * podstawa
48=8*a
a=6
długość boku to 6

pole trójkąta to 1/2 *a *h
a=10
h=6
P=1/2 *10*6=30
pole trójkąta to 30