Marzena kupiła notesy 60-kartkowe, 32-kartkowe,13-kartkowe. Notesów najcieńszych jest o 5 więcej niż 32-kartkowych , a najgrubszych- tyle ile 16 kartkowych i 32kartkowe razem. Wszystkie notesy zawierają łącznie 1220 kartek. Ile notesów każdego rodzaju kupiła Marzena ? Ułóż odpowiednie równanie i rozwiąż je .

Bardzo proszę o pełna ale i krótkie obliczenia

2

Odpowiedzi

2010-02-04T15:26:01+01:00
X - 32-kartkowe
(x+5) - 16-kartkowe
x+(x+5) - 60-kartkowe

32x+16*(x+5)+60*(x+x+5)=1220
168x+380=1220
x=5
odp: Marzena kupiła 5szt. 32 kartkowych, 10szt.16 kartkowych, 15szt. 60 kartkowych
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T15:27:00+01:00
Dane:
x-notesy 16 kartkowe
y-notesy 32 kartkowe
z-notesy 60 kartkowe
Szukane:
Ile notesów każdego rodzaju kupiła Marzena ?
Rozwiązanie:
x-5=y
z=x+y
16*x+32*y+60*z=1220
16*x+32*(x-5)+60*(x+x-5)=1220
16*x+32*x-32*5+60*2x-60*5=1220
16x+32x+120x=1220+300+160
168x=1680 /:168
x=10,
y=x-5=10-5=5
60z=1220-16x-32y=1220-16*10-32*5
60z=1220-160-160
60z=900 /:60
z=15
Odp. Zeszyty 16-kart 10, zeszyty 32 kart 5, zeszyty 60 kart 15