Na zalesienie wyznaczono działkę prostokątną , której długość była o 300 m większa niż podwojona szerokość. Obwód tej działki wynosił 5 km 400m . Oblicz długość i szerokość działki.
Prosiłbym w formie rónania:) Z góry dzięuje.

2

Odpowiedzi

2010-02-04T15:26:11+01:00
Dane:
z(długość)- 2*x(szerokość)+300m
x ( szerokość)- ?
obw-5km 400m=5400m
szukane-
z=?
x-?
rozwiązanie:
5400=2*x+2*(2*x+300)
5400-300=2x+2(2x+300)
5100=2x+4x+600
5100-600=6x
4500=6x
4500:6=x
x=750m

spr:
z=2*x+300=2*750+300=1500+300=1800m
x=750m
obw= 2*1800+2*750=3600+1500=5100m=5 km 100m
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T15:34:42+01:00
Załóżmy, że długość to 2A+300 a szerokość to A
2x(2A+300+A)=5400
6A+600=5400
6A=4800
A=800

więc szerokość to 800 m

2x800 + 300 = 1900

a długość 1900 m

sprawdźmy to:
2x800+2x1900=1600+3800=5400, czyli wyszło prawidłowo