Iza dostaje co tydzień kieszonkowe : 5zł od babci i 10zł od rodziców. 1/5 otrzymanych pieniędzy odkłada na wypatrzona bluzkę. 2/3 reszty wydaje na ulubine czasopisma. Ile złotych Iza wydaje tygodniowo na czasopisma.?
Są cztery odpowiedzi:
a) 5zł
b) 10zł
c) 8zł
d) 15zł

3

Odpowiedzi

2010-02-04T15:25:15+01:00
2010-02-04T15:25:21+01:00
10+5=15
15*1/5=3
15-3=12
12*2/3=8

odpowiedz C.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T15:25:53+01:00
W sumie dostaje 15zł
1/5 z tego to 3zł(więc tyle odkłada)
zostaje jej 12zł bo 15-3=12zł
1/3 z 12 to 4zł
2/3 z 12zł to 4*2=8zł

odpowiedż C
2 5 2