Jakimi cechami odznaczają się ludzie, o których można powiedzieć:
ma mleko pod nosem
ciepłe kluski
trzyma się maminej spódnicy
zbija bąki
szuka guza
czarna owca
Użyj podanych frazeologizmów w opisie wymyślonej postaci.
(Przynajmniej 2 cechy do każdego.Daje naj.)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T15:32:17+01:00
Ma mleko pod nosem - być niedojrzałym, niedorosłym, dziecinnym
ciepłe kluski - osoba mało energiczna, powolna, ospała
trzyma się maminej spódnicy - osoba podporządkowana, uległa
zbija bąki - osoba leniwa, niepracowita
szuka guza - osoba kłótliwa, nerwowa, szukająca powodów do sprzeczek i konfliktów
czarna owca - osoba pechowa, nie mająca szczęścia
10 4 10
2010-02-04T15:33:02+01:00
Ma mleko pod nosem - ktoś jeszcze mały, niedojrzały

ciepłe kluski - wyrażenie lekceważąc, nudziarz, można przy nim stracić cierpliwość wdając sie z nim w rozmowe
trzyma sie maminej spodnicy - mami synek, z każdym problem leci do mamusi

zbija bąki - leniuch, wszystko jest mu obojętne

szuka guza- ktoś kto zaczyna kłótnie, bójki w gorącej wodzie kompani do sporów

czarna owca- zły charakter, ktoś wyróżniający się w grupie w złym znaczeniu
7 4 7