Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T15:38:32+01:00
Oto stan konta pana Nowaka w pierwszym dniu sześciu kolejnych miesięcy : 45 000 ; 87 500 ; 67 500 ; 53 000 ; 82 000 ; 91 000
Oblicz
a) medianę
b) średnią arytmetyczną
z tego zbioru danych

a)
45 000, 53 000, 67 500, 82 000, 87 500, 91 000

M= ( 87 500+ 82 000) :2 = 84 750

b) x= ( 45 000+ 53 000+ 67 500+ 82 000+ 87 500+ 91 000) :6 =
= 426 000: 6 = 71 000
2010-02-04T15:44:01+01:00
A) 45000<53000<67500<82000<87500<91000
m=(67500+82000):2=74750
b) ( 45000+53000+67500+82000+87500+91000):6=71000