Na podstawie odpowiedniej mapy,opisz granice wybranego państwa skandynawskiego. wopisie używaj nazw kierunków świat,głównych i pośrednich oraz słów wymienionych poniżej.
*leży* *opływa* *graniczy*

Najlepiej proszę o Finlandi,Grenlandi,Dani albo Islandi :)
Wystarczą 3/4 zdania :)
Z wielkiej chęci dam naj . :)

to 2 zadanie;

2.Wymień miejsca z których słynie Isladnia.

Musi być ich dużo ;d Żeby zajęły około 6 linijek :)

Daaaaaam naj :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T15:58:40+01:00
Finlandia. Od strony zachodniej graniczy ze Szwecją; od strony północno-zachodniej graniczy z Norwegią, natomiast od strony wschodniej graniczy z Rosją. Finlandia leży w północnej części Europy. Od południa opływa ją Morze Bałtyckie.

Islandia słynie przede wszystkim z gorących źródeł oraz pięknych widoków. Znajdują się tam lodowce, góry. No i niestety jest zimno.

Z tym drugim miałam trochę problemów, tylko tyle udało mi się znaleźc :P
20 4 20
2010-02-04T16:54:50+01:00
Islandia:
-gejzery lodowcowe
-wulkany
-pustkowia
-surowa przyroda
-najczystrze powietrze w Europie
-Błękitna Laguna i półwysep Reykjanes, Krisuvik
-Dolina Thjórsardalur, wulkan Hekla
10 4 10