Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T15:40:26+01:00

M.Bacciarelli, Stanisław August w stroju koronacyjnym



Poniatowscy byli arystokracją bardzo świeżej daty. Zaledwie dziadek Stanisława, też Stanisław, był pierwszym senatorem w rodzie. Najpierw zrobił karierę w armii, wpierw szwedzkiej, później także polskiej. W senacie zajął najważniejsze krzesło senatora świeckiego, tj. kasztelana krakowskiego. Wielkim sukcesem było także jego małżeństwo z księżniczką Konstancją Czartoryską.

Rodzina jego żony zdobywała ogromne wpływy w Rzeczypospolitej i stworzyła nawet swoje własne stronnictwo - „Familię”. Czartoryscy to potomkowie w prostej linii wielkiego księcia Litwy Giedymina i bracia stryjeczni Jagiellonów.
5 4 5
2010-02-04T15:45:46+01:00
S.A. Poniatowki mimo że zasiadł na tronie z woli władczyni Rosji (caryca Katarzyna), to należał do zwolenników reform. Zamierzał przeprowadzić je w sposób ostrożny, aby nie drażnić potężnego sąsiada. Był starannie wykształcony, odbywał liczne podróże zagraniczne, posługiwał się swobodnie kilkoma językami.
10 4 10