Trzy sąsiadki wybrały się na zakupy.Pani Ala wydała dwa razy więcej pieniędzy niż pani Ula,a pani Krysia wydała o 40 zł mniej niż pani Ala.Ile złotych wydała każda z nich,jeśli razem wydały 260 zł?

(to,co podali w ćwiczeniach):

x-kwota wydana przez Panią Ulę

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T15:46:21+01:00
X - kwota pani Uli
2x - kwota pani Ali
2x - 40 - kwota pani Krysi

x + 2x + (2x - 40) = 260zł
x + 2x + 2x - 40 = 260
5x = 260 + 40
5x = 300 |:5
x = 60zł

Pani Ula wydała 60 zł.

2x = 2*60
2x = 120zł

Pani Ala wydala 120zł.

2x - 40 = 120 - 40 = 80

Pani Krysia wydała 80 zł.

80 + 120 + 60 = 260 zł
18 4 18
2010-02-04T15:49:55+01:00
Kwota wydana przez Panią Ulę - x
kwota wydana przez Panią Alę - 2x
kwota wydana przez Panią Krysię - 2x -40zł
Razem = 260

x +2x +2x -40 = 260
5x -40 =260
5x =260+40
5x =300 /:5 [obie strony]
x = 60zł [kwota wydana przez Panią Ulę]

kwota wydana przez Panią Alę = 2x= 2 * 60 = 120zł
kwota wydana przez Panią Krysię =2x - 40 = 120 - 40 = 80zł
5 5 5