Wprawdzie przyroda bo jestem w sp!
Zad 1 Wpisz obok przyczyn litery odpowiadające skutkom:
przyczyny:
1. Wiatr wiejący nad powierzchnią wody ..............
2. Siła przyciągania księżyca.
3. Wiatry wiejące w tym samym kierunku stale lub przez znaczną część roku.
4. Ciepły Prąd Zatokowy.
Skutki:
a) Powstawanie przypływó i odpływów
b) Falowanie
c) Podwyższanie temperatury powietrza zimą w Europie Zachodniej i Europie Północnej.
Zad 2 Wybierz i podkreśl właściwe zakończenie zdań (dwa wyrazy oddzielone / to są do wybrania)
a- wody oceanów znajdują się w bezruchu/w nieustannym ruchu
b- wiatr wiejący nad powierzchnią wody powoduje wygładzanie lustra wody/falowanie
c- wysokość fal zależy od prędkości wiatru/ kierunku wiatru
d- podczas huraganów i sztormów wysokość fal mierzona od grzbietu jednej fali do grzbietu drugiej fali/od doliny fali do jej grzbietu może osiągać kilkanaście metrów
e- siła przyciągania księżyca powoduje podnoszenie się wód, czyli odpływ/przypływ oraz opadanie wód czyli odpływ/ przypływ
f- w ciągu doby poziom wody podnosi się i opada dwukrotnie/czterokrotnie
g- prądy morskie płynące od równika w kierunku biegunów to prądy zimne/prądy ciepłe, a płynące od biegunów ku równikowi to prądy ciepłe/prądy zimne

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T15:47:16+01:00
Z.1
1. b 2. a 4. c
z.2
w nieustannym ruchu, falowanie, prędkości, od doliny fali, przypływ, odpływ, dwukrotnie, ciepłe, zimne
11 3 11
2010-02-04T15:49:09+01:00
1.b
2.a
4.c


a. nieustannym ruchu
b.falowanie
c.predkosci
d.te drugie
e.przypływ, odpływ
f.dwukrotnie
g.ciepłe
9 3 9
2010-02-04T15:49:10+01:00
Zad 1
a)2
b)1
c)4
zad.2
a) w nieustannym ruchu
b)falowanie
c)predkosci wiatru
d)do grzbietu drugiej fali
e)1przypływ 2odpływ
f)dwukrotnie
g)ciepłe
Cos takiego tak mysle xd licze na naj
12 4 12