Odpowiedzi

2010-02-04T15:47:17+01:00
X - liczba osób w 1 wycieczce
3x - liczba osób w 2 wycieczce
x + 3x = 168
4x = 168
x = 42

3x = 126

Odp. 42 i 126 osób.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T15:47:23+01:00
X - liczba osób w pierwszej wycieczce = 42
3x - l. osób w drugiej = 42 x 3 = 126
x + 3x = 168
4x = 168 / :4
x = 42
2010-02-04T15:52:57+01:00
X-1 wycieczka
y- 2 wycieczka
(układem równań)
x=3y
x+y=168

x=3y
3y+y=168

x=3y
4y=168 |:4

x=3y
y=42

x=3*42
y=42

x=126
y=42
Odp. W jednej wycieczce uczestniczyło 126 osób, a w drugiej 42.