Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T15:51:13+01:00
Suma 40% pierwszej liczby i 20% drugiej jest równa 220, a różnica 3/5 pierwszej liczby i 0,3 drugiej liczby równa się 150. jakie to liczby?

x - pierwsza liczba
y - druga liczba

układ równań:

0,4x + 0,2y = 220 |*3
0,6x - 0,3y = 150 |*2

1,2x + 0,6y = 660
1,2x - 0,6y = 300

2,4x = 960 |:2,4
x = 400


0,4x + 0,2y = 220
0,2y = 220 - 0,4*400
0,2y = 220 - 160
0,2y = 60 |:0,2
y = 300

Pierwsza liczba to 400, a druga to 300.
1 5 1
  • Roma
  • Community Manager
2010-02-04T15:59:09+01:00
X, y - szukane liczby

Suma 40% pierwszej liczby i 20% drugiej jest równa 220, a różnica 3/5 pierwszej liczby i 0,3 drugiej liczby równa się 150. jakie to liczby?

( 40%*x + 20%*y = 220
( ⅗*x - 0,3*y = 150

( 0,4x + 0,2y = 220 /:2
( 0,6x - 0,3y = 150 /:3

( 0,2x + 0,1y = 110
( 0,2x - 0,1y = 50
___________________
0,4x = 160 /: 0,4
x = 400

0,2x + 0,1y = 110
0,2*400 + 0,1y = 110
80 + 0,1y = 110
0,1y = 110 - 80
0,1y = 30 /: 0,1
y = 300

( x = 400
( y = 300

Odp. Szukane liczby to 400 i 300