Siedziały wróble na strachu na wróble. początkowo na lewym ramieniu siedziało dwa razy więcej wróbli niż na prawym. potem cztery wróble przeniosły się z lewego ramienia na prawe i wówczas po obu stronach było tyle samo wróbli. ile wróbli siedziało na strachu na wróble?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T15:54:30+01:00
X - wroble po lewej
y - po prawej

początkowo na lewym ramieniu siedziało dwa razy więcej wróbli niż na prawym
x=2y

cztery wróble przeniosły się z lewego ramienia na prawe i wówczas po obu stronach było tyle samo wróbli
x-4=y+4

mamy uklad rownan
x=2y
x-4=y+4

wstawiamy pierwsze rownanie do drugiego
x=2y
2y-4=y+4

x=2y
2y-y=4+4

x=2y
y=8

x=2*8=16
y=8

16+8=24 tyle bylo wrobli
2010-02-04T15:54:34+01:00
X i y
y = 1/2x

x-4 = 1/2x + 4
1/2 x = 8 / *2
x = 16
y = 8

x + y = 24

pzdr ;)