Mam do zrobienia na jutro! pomocy!

8min-jaka to część godziny ?
( ja zrobiłam tak 60:8=7,5) ale ma wyjść dwie piętnaste

3h 6min-ile to godz ?
4h 30min - jaka to część doby ?
1500s - ile to min ?
3h 3 min 3 s - ile to minut ?


a) średnia długości kroku Iwony wynosi 60 cm. Ile kroków wykonała Iwona podczas spaceru o długości 2,7 km?
b) cena 1m² działki rekreacyjnej wonosi 22 zł. Ile kosztuje działka o powierzchni 15 arów ?
c) Wpolsce produkuje się około 400000 t jaj kurzych rocznie. Jedno takie jajo waży około 55kg. Ile jaj produkowanych jest co roku w Polsce ? Wynik podaj w mld sztuk.
d) Jezioro Śniardwy ma powierzchnię 10 660 ha, a Morze Kaspijskie ma powierzchnię 371000 km² . Ile razy więsze jest Morze Kaspijskie od j. Śniardwy?
e) W opakowaniu znajduje się 50 drażetek witaminy C, a każda waże 0,1 g. Ile opakowań można wypełnić zapasem drażetek o wadze 1t?

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-10-07T17:55:49+02:00
Godzina 60 min
60:8=7,5
7 i pięć dziesiątych=75 dziesiątych=2 piętnaste
Dobrze zrobiłeś tylko trzeba było zamienić na ułamek niewłaściwy i go pózniej skrócić
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-07T18:37:56+02:00
1 godzina ma 60 minut tak więc 8 minut to 2/15 godziny, ponieważ 8/60= 2/15 poprostu musisz skrócić licznik i mianownik przez 4 i masz...

3h i 6 minut to 3 godziny (zaokrąglamy z niedomiarem)

4h 30min - jaka to część doby ? doba ma 24 godziny, tak więc 24 godziny= 1440 minut natomiast 4 godziny i 30 minut= 270 minut... i dzielimy teraz 270 przez 1440... po skróceniu będzie to 27/145 część doby...

1500 sekund to ile minut? 1 minuta ma 60 sekund tak więc 1500/60 = 25 minut....

3 godziny i 3 minuty ile to minut? sekundy pomijamy gdyż nie wpłyną one na wynik... tak więc 3 godziny= 180 minut tak więc 180+3=183 minuty

a)zamieniamy 2,7 km na cm. tak więc 2,7km=2700m= 270000cm. Dzielimy 270000/60 i wychodzi nam 4500 tysiąca kroków.

b)1 ar= 100 m² tak więc 15 ar= 1500 m²/1m²
tak więc jeśli 1 m² kosztuje 22 zł to 1500 m² kosztuje x zł. Układamy równanie x=22 zł*1500 m²/1m²=33000 zł

c) wydaje mi się że jaja nie ważą 55 kg :P bo nikt by takiego nie jadł.... tam powinno być 55 g i pod to bedziemy liczyć
zamieniamy tony na gramy
400 000 t= 400 000 000 kg = 400 000 000 000g .... zamieniamy tą b. dużą cyfre zapisując ją w postaci notacji wykładniczej 0,4*10¹² i dzielimy przez 55 tak więc 0,4*10¹²/55 = 7270 mld sztuk.....

d) 10 660 ha= 106,6 km² a morze kaspijskie ma ma powierzchnię 371000 km ... tak więc dzielimy 371000 przez 106,6 po podzieleniu i zaokrągleniu wyjdzie nam że jest większe o 3480 razy ...

e) 1 opakowanie pomieści 5 g tabletek (50*0,1) tak więc x opakowań pomieści 1t=1000 kg = 1000 000 g... układamy równanie x= 1000 000 g*1opakowanie/5g = 200 000 opakowań

1 5 1