Ułóż i rozwiąż odpowiednie równania.
a)średnia arytmetyczna trzech liczb : liczby y, trzykrotności liczby y i liczby o 10 większej od y wynosi 16.
b) Do liczby 15 dodano liczbę y a do liczby 51 odjęto y i otrzymano równe liczby.

W a) ma wyjść y=7,6
a w b) y=18

Plis pomóżcie dam naj!!!!!!!!!!

3

Odpowiedzi

2010-02-04T15:58:04+01:00
A) (y+3y+10+y)/3=16
5y+10/3=16 /*3
5y+10=48
5y=38 / : 5
y=7,6

b)15+y=51-y
51-15=2y
2y=36
y=18
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T15:58:36+01:00
A) (y+3y+y+10) /3=16 |*3
5y+10=48
5y=48-10
5y=38 |:5
y=7,6

b)15+y=51-y
y+y=51-15
2y=36 |:2
y=18
1 5 1
2010-02-04T16:02:51+01:00
A)
y -I liczba
3y -II liczba
y+10 -III liczba
(y+3y+y+10)/3=16
(5y+10)/3=16 dwustronnie pomnożyć przez 3
5y+10=48
5y=48-10
5y=38 dwustronnie podzielić przez 5
y=7,6

I liczba=7,6
II liczba=3*7,6=22,8
III liczba=7,6+10=17,6

b)15+y=51-y
y+y=51+15
2y=36 dwustronnie podzielić przez 2
y=18

1 5 1