Ile złotych koeszonkowego po podwyżce będzie dstawać Kasia?
Tata: Kasiu, podwyższam ci kieszonkowe o 2,5 złotego
Kasia: To teraz w ciągu czterech miesięcy dostanę tyle samo pieniędzy, ile przedtem w ciągu pięciu
PLIS MUSZĘ TO MIEĆ NA JUTRO

3

Odpowiedzi

2010-02-04T16:01:17+01:00
4* 2,5 = 10 zł - wcześniejsze
10 zl + 2,5 = 12.5 - terażniejsze keszonkowe
1 5 1
2010-02-04T16:02:02+01:00
4*(x+2,5)=5x
4x+10=5x/-4x
x=10
10+2,5=12,50zł

Kasia po podwyżce będzie dostawać 12,50 zł kieszonkowego
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T16:06:48+01:00
Y=x+2,5
4y=5x

y=x+2,5
4(x+2,5)=5x

y=x+2,5
4x+10=5x

y=x+2,5
4x-5x=-10

y=x+2,5
-x=-10 /:-1

y=x+2,5
x=10

y=10+2,5
x=10

y=12,50
x=10


spr
10+2,5=12,50

4tygodnie
4*12,50=50


5tygodni
5*10=50
Odp.Po podwyżce Kasia będzie dostawać 12,50zł


1 5 1