Odpowiedzi

2010-02-04T19:38:58+01:00
Huragany powstają nad akwenami, w których temperatura wody przekracza 26 stopni Celsjusza. Huragany tworzą się nad wodami Atlantyku, a najbardziej narażonymi na nie obszarami świata są południowe rejony Stanów Zjednoczonych oraz wybrzeża Afryki.
12 2 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T19:41:54+01:00
Tornada powstają najczęściej wiosną, gdy suche i chłodne powietrze zderza sie z wilgotnym. Tworzą się wtedy wiry powietrza, mające postać leja połączonego szerszym końcem z chmurą burzową. Średnica wiru nie przekracza kilkuset metrów. Różnica ciśnienia atmosferycznego między centrum a skrajem wiru dochodzi no 100 hPa. To właśnie ona wywołuje silny wiatr o prędkości nawet 360 km/h.

pisałam z książki, nie z neta ;)

licze na naj xd
16 4 16
2010-02-04T21:56:44+01:00
Huragan powstaje w wyniku olbrzymiego niżu. Ciśnienie w centrum huraganu spada nawet poniżej 900 hPa. Powierzchnia oceanu nagrzana jest nierównomiernie powyżej 26 st. C. Nad nią zaczynają powstawać kłębiaste pionowe chmury, a powietrze zaczyna silnie wirować. Im ciśnienie niższe, tym prędkość wiatru większa. Huragan trwa kilka dni i obejmuje zwykle obszar o średnicy od 600 do 1500 km². Średnica oka huraganu może przekraczać 50 km. Porusza się z prędkością ok. 20 km/h.
8 2 8