Odpowiedzi

2010-02-04T16:11:56+01:00
X - liczba jedności
y - liczba dziesiątek
x + y = 13 - I równanie
y - 3 = x - II równanie
x + y = 13
y - 3 = x
x + y = 13
-x + y = 3
+_________
2y = 16 / :2
y = 8

x + 8 = 13
y = 8
x = 13 - 8
y = 8
x = 5
y = 8

85 - szukana liczba

4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T16:12:58+01:00
Suma cyfr liczby dwucyfrowej jest równa 13. cyfra dziesiatek jest o 3
mniejsza od cyfry jedności. znajdz tę liczbę
trzeba rozwiązać układem równań

x+y=13
x=y-3

y-3+y=13
x=y-3

2y=16
x=y-3

y=8
x=8-3

y=8
x=5

Szukaną liczbą dwucyfrową jest liczba 58