Odpowiedzi

2010-02-04T16:10:25+01:00
1. Częste wizyty w zamku Horeszki
2. Miłość do Ewy Horeszkównej
3. Podanie kawalerowi czarnej polewki
4. Jacek dowiaduje się o ślubie Ewy z kasztelanem
5. Wyprawa na wojnę
6. Ślub Soplicy z ubogą szlachcianką
7. Jacek popada w pijaństwo
8. Moskale atakują zamek Horeszków
9. Szlachcic zabija Stolnika
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T16:11:16+01:00
1)Zdemaskowanie się przed Gerwazym z prośbą o wysłuchanie przedśmiertnej spowiedzi
2) Fałszywa łaskawość Stolnika
3) Miłość Jacka do Ewy
4) Podanie czarnej polewki - brak zgody na ślub
5)Pomysł wyjazdu do kraju lekarstwem na niespełnioną miłość
6) Próba oświadczyn przerwana opowieścią Stolnika o amantach córki
7) Pochopny ożenek Jacka z wieśniaczką
a) narodziny syna - Tadeusza
b) pijaństwo Soplicy
c) rozpacz niekochanej żony - jej śmierć
d) brak zainteresowania gospodarstwem
8) Obserwowanie bitwy Stolnika z Moskalami
9) Zabójstwo w afekcie
10) Spokojne czekanie na zemstę Gerwazego
11) Niesłuszne posądzenie Jacka o zdradę kraju
12) Ucieczka za granicę
13) Opiekowanie się córką Ewy - Zosią
14) Wstąpienie do zakonu i przyjęcie imienia Robak
15) Poświęcenie się pracy emisariusza
16) Marzenia o wzbudzeniu powstania na Litwie
17) Śmiertelna rana otrzymana przez ostatniego z Horeszków - hrabiego
18) Przebaczenie Gerwazego i wiadomość o przebaczeniu Stolnika
19) Śmierć Jacka Soplicy
1 5 1