Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T16:16:42+01:00
Bohaterowie główni:

* Stanisław Tarkowski – czternastoletni Polak.
* Nel Rawlison – ośmioletnia Angielka,

Bohaterowie drugoplanowi:

* Kali – murzyński służący i towarzysz dzieci, przywódca Wa-Himów
* Mea – murzyńska służąca, pochodząca z plemienia Dinka lub Szylluk. Miała długie nogi, była smukła i szczupła. Została ofiarowana Nel po śmierci Dinah, kiedy dziewczynce zabrakło piastunki. Wychowywała się nad brzegiem Nilu. Była bardzo przywiązana do Nel i zakochała się w Kalim. Chciała umrzeć razem z nim, kiedy razem w czasie ostatniego etapu konali z pragnienia na pustyni.
* Chamis – uczestniczył w porwaniu Stasia i Nel. Przedtem był służącym ojców Nel i Stasia. Za jego pośrednictwem porwane zostały dzieci. Przy porwaniu nie okazywał żadnych uczuć w stosunku do dzieci, dlatego Staś zabił go bez skrupułów. W ekranizacjach książki jego postać została wybielona: ma opory przy porwaniu i dobrze traktuje dzieci, a ginie od noża Gebhra, ratując Nel.
* Idrys – jeden z Beduinów, służący Mahdiemu,
* Gebhr – groźny towarzysz i brat Idrysa; nie był tak miły dla dzieci, jak Idrys, który zawsze mówił żeby nie czynić im niczego złego.

Bohaterowie epizodyczni:

* Pani Olivier – nauczycielka Nel, ukąszona przez skorpiona,
* Henryk Linde – umierający Szwajcar z Zurychu, którego Staś Tarkowski spotkał w dżungli. Linde dał Stasiowi chininę dla chorej Nel. Linde opiekował się małym Nasibu, którego po śmierci oddał w opiekę Stasiowi. Dał Stasiowi herbatę, jedzenie, naboje i inne potrzebne w dalszej podróży rzeczy i zwierzęta (konie i wielbłądy oraz kury),
* Nasibu – murzyński służący Lindego, po śmierci swego pana ruszył w dalszą podróż z dziećmi. Pozostał w jednej z wiosek górskich,
* Mahdi – przywódca powstania sudańskiego,
* Smain – mąż Fatmy, krewnej Mahdiego,
* Doktor Clary – krewny Nel. Jego siostra jest żoną stryjka Nelly,
* Kapitan Glen – kapitan, współpracuje z Clarym, spotkał Stasia i Nel w pociągu,
* Dinah – opiekunka Nel,
* Władysław Tarkowski – ojciec Stasia, inżynier, wdowiec,
* George Rawlison – ojciec Nel, inżynier, wdowiec,
* Fatma – kazała porwać Stasia i Nel i wymienić je za siebie i swoje własne dzieci,
* Hatim,
* Kalif Abdullahi,
* Kalif Szeryf,
* Ali-uled-Helu,
* Nur-el-Tadhil,
* Seki-Tamala,
* Grek Kaliopuli – Grek, pracownik Mahdiego, pomógł Stasiowi,
* Emir pasza,
* Nabura pesza,
* Beduin Abu-Anga,
* Faru – wódz samburów, rówieśnik Kalego,
* M'Kunje i M'Pua – szamani Wa-hima,
* M'Rua- przywódca wioski odwiedzonej przez bohaterów.

Zwierzęta:

* King – słoń uratowany przez Stasia i Nel, King w języku angielskim oznacza "król",
* Saba – pies rasy mastif, towarzyszący dzieciom; Saba w języku arabskim oznacza "lew".
5 5 5
2010-02-04T16:17:59+01:00
* Stanisław Tarkowski
* Nel Rawlison
* Kali
* Mea
* Chamis
* Idrys
* Pani Olivier
* Henryk Linde
* Nasibu
* Mahdi
* Smain
* Doktor Clary
* Kapitan Glen
* Dinah
* Władysław Tarkowski
* George Rawlison
* Fatma
* Hatim
* Kalif Abdullahi
* Kalif Szeryf
* Ali-uled-Helu
* Nur-el-Tadhil
* Seki-Tamala
* Grek Kaliopuli
* Emir pasza
* Nabura pesza
* Beduin Abu-Anga
* Faru –
* M'Kunje i M'Pua
* M'Rua
5 3 5
2010-02-04T16:38:08+01:00
Bohaterowie główni: Staś Tarkowski, Nel Rawlison

Bohaterowie drugoplanowi: Kali, Mea, Chamis, Idrys, Gebhr

Bohaterowie epizodyczni: Pani Olivier, Henryk Linde, Nasibu, Mahdi, Smain, Doktor Clary, Kapitan Glen, Dinah, Władysław Tarkowski, George Rawlison, Fatma, Hatim, Grek Kaliopuli, Faru.

Zwierzęta: pies Saba, słoń King
5 2 5