Odpowiedzi

2010-02-04T16:20:55+01:00
Na pewno z Błękitnej Laguny, jezioro Tjornin(nad o 2 kropeczki), Deildartunga, plaża Sandvik oo

więcej nie wiem
  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T16:25:17+01:00
Skał, kamieni, wulkanów, lodowców, nadmorskich klifów, fiordów, wodospadów piosenkarka Björk, zespół alternatywny Sigur Rós, pisarz, laureat Nagrody Nobla w 1955 Halldór Laxness pisarz Gunnar Gunnarsson oraz reżyser filmowy Fridrik Thor Fridriksson światowy kryzys finansowy
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T16:33:10+01:00
1 ) Rejkiawik (stolica) :
- Plac Austurvollur
-gmach parlamentu Althing
- kościół luterański z chrzcielnicą dzieła Bertila Thorvaldsena
-Perlan czyli wielkie zbiorniki źródlanej wody służącej do ogrzewania domów w mieście.
- ogród zimowy
- fontanna imitującą gejzer, z której co 5 minut wytryskuje woda na wysokość 15 metrów
-ok 30 różnych muzeów i galerii (np. Muzeum Narodowe z eksponatami z dziejów Islandii, począwszy od okresu Wikingów, muzeum sztuki ludowej)

2) Hveragerdhi i Gulfoss :
- Złoty Wodospad
-Stori Geysir (Wielki Gejzer) 60 m.

3 ) Okręg Borgarfjordhur :

- fiord Hvalfjordhur ( krajobraz z górskimi grzbietami, dolinami i licznymi jeziorkami) -
-na rzece Hvita znajduje się wiele wodospadów( np. Hraunfossar i Barnafossar)
-Kalidalur to skaliste doliny i jałowe przełęcze między pokrytą śniegiem górą Ok i lodowcem Langjókull. Jego powierzchnia wynosi 1000 kilometrów kwadratowych, a grubość kilkaset metrów

4) Bessastadhir :
-rezydencja prezydenta Republiki
-klasztor polskich karmelitanek bosych,
-Półwyspep Reykjanes oraz Niebieska Laguna to otoczony lawą zbiornik zawierający ciepłą wodę, bogatą w minerały, pochodzącą z głębokości 1800 m

5)Eyrabakki
- lodowiec Myrdalsjokul
-Dolina Thjórsardalur -tworzy ją najdłuższa rzeka islandzka Thjorsa.
-szczyt Gaukshofdh
- wulkan Hekla
- dobrze zachowane ruiny farmy Stong z okresu Wikingów
- wąwóz Gjain z licznymi potokami i wodospadami.

(numerami oznaczyłam miasta lub rejony Islandii )
1 1 1