Działka rodziców Stasia ma kształt prostokąta, która na mapce w skali 1:4000
ma wymiary 4,4cm i 2cm.
a)Oblicz rzeczywiste wymiary działki wyrażone w metrach.
b)Jaka jest powierzchnia działki ?
c)Ile trzeba kupić siatki , aby ogrodzić działkę.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T16:27:44+01:00
1:4000
1cm→4000cm
a) a=4,4cm b=2cm
a=4,4×4000=17600cm=176m
b=2×4000=8000cm=80m

b) P=a×b
P=176×80
P=14080m²

c) O=2×a+2×b
O=2×176+2×80
O=512m
2010-02-04T16:45:28+01:00
A) 4,4*4000=17600
2*4000=8000
Odp.Rzeczywiste wymiary działki to 17600cm i 8000 cm.

b)17600*8000=140800000 cm²- w rzeczywistości
Odp. Powierzchnia działki to 140800000cm².

c)2*17600=35200
2*8000=16000
35200+16000=51200
Odp. Aby ogrodzić działkę należy kupić 51200 cm siatki.